L’any 1998 es creà una Comissió de Qualitat amb membres de les diferents àrees de l’organització que s’encarregà de definir la Missió i Visió del centre . Per tal de saber i controlar els processos clau i necessaris per a poder desenvolupar l’estratègia educativa, el centre dissenya i desenvolupa Plans estratègics periòdics (triennals o quinquennals) sintetitzant els objectius clars i mesurables per als canvis a realitzar en l’escola, incorporant a membres de les diferents etapes educatives liderats sempre per un membre de l’Equip Directiu. Els resultats de cada procés són avaluats i revisats periòdicament.
Per mitjà d’enquestes, entrevistes, anàlisis de màrqueting etc. s’identifiquen les millores i s’analitzen noves necessitats i expectatives. En base a aquest anàlisi, l’escola centra la seva proposta de valor en oferir una educació integral de l’alumne que li permeti afrontar nous reptes amb garanties d’èxit.
Conscients de la confiança dipositada per les famílies, l’escola fa especial atenció a factors fonamentals que són alhora el seus senyals d’identitat:
- Fer que tots els membres de la Comunitat Educativa se sentin acollits i integrats en el marc d’un ambient familiar.
- Considerar la persona com a centre de la nostra proposta educativa. A PÀLCAM es valora l’alumne com a protagonista del seu propi futur i es potencia el seu desenvolupament integral, concretat en el seguiment personalitzat i adaptat a la seva realitat i evolució.
- Comptar amb una plantilla en permanent procés de formació, que desenvolupi el seu treball amb l’eficiència i la qualitat necessàries en un clima de participació i satisfacció.
- Afavorir la inserció laboral dels alumnes, tot potenciant les relacions entre l’escola i l’empresa.
- Donar resposta als adolescents que estan fora de l’ensenyament reglat per reincorporar-los-hi i/o promocionar-los professionalment.
- Organitzar l’Escola d’una manera flexible, estructurada i coordinada, amb un sistema de treball clar i senzill d’aplicar, tot recolzat en les noves tecnologies.
- Establir amb les famílies una comunicació que afavoreixi el seguiment i evolució de l’alumne.
- Complir amb la legislació vigent i els compromisos adquirits amb les famílies.
- Enfocar els seus processos cap a la millora contínua com a mitjà de dinamització del centre.
- Aplicar principis i pràctiques de gestió per dur a terme aquests compromisos i assolir uns objectius exigents i accessibles.
Anualment, l’Equip directiu revisa aquesta política, fixa i revisa els objectius concrets d’acord amb aquesta política i determina els recursos humans, formatius i materials necessaris per a la seva consecució.
La titularitat de l’Escola adquireix el compromís que la política es dugui a terme, es comuniqui a tots els estaments implicats en la revisió vigent i resti a disposició del públic.